КОНКУРС ЮНИХ ПАТРІОТІВ

 

Мета: поглибити знання учнів з історії Другої світової війни; формувати   патріотичні почуття гордості за свій народ; виховувати в учнів повагу до героїзму, відваги і стійкості співвітчизників.

Обладнання: мішень та м’ячі для гри в дартс; картки з завданнями; зірки для конкурсу «Термін»; ватмани та маркери для колективних малюнків; аудіо- запис пісні.

ХІД ЗАХОДУ

Учитель. Щороку в травні ми відзначаємо День Перемоги. Дорогою ціною заплатив наш народ за участь у найстрашнішій за всю Світову історію війні 1941-1945 рр.  У лавах Червоної армії воювали понад 6 млн. українців. Загалом віддали своє життя в цій війні більше 7 млн. громадян України. Можна по-різному ставитися до цієї війни, по-різному її називати, але хіба можна забути тих, хто віддав своє життя для щастя інших. Наша сьогоднішня зустріч – це лише маленька частиночка данини тим, хто поліг у бою.

Учитель. Дорогі друзі, саме Дню Перемоги ми присвячуємо наш «Конкурс юних патріотів». Тож дозвольте представити вам членів журі і учасників наших змагань.

1-й конкурс «Дартс»

Капітани команд по черзі кидають м’ячі в мішень. Під кожним номером зашифроване запитання, на яке команди повинні дати відповідь за 30 сек. Капітан може обрати гравця з своєї команди, який дає відповідь або відповідає сам. В разі попадання в десятку команда отримує додатковий бал. За одну правильну відповідь команда отримує один бал.

Запитання для конкурсу «Дартс»:

  • Хто був канцлером Німеччини з 1933-1945 рр.?

(Адольф Гітлер)

  • Столиця Німеччини в 1933-1945 рр.?

(Берлін)

  • Назвіть кольори прапора сучасної Німеччини.

(чорний, червоний та жовтий)

  • Що собою являв прапор Третього Рейху?

(червоне полотно, свастика в центрі в білій кулі)

  • Що в перекладі означає слово «фюрер»?

(вождь)

  • Як називалась секретна поліція Третього Рейху?

(Гестапо, СС)

  • В якому році розпочалась Друга світова війна?

(1939 р.)

  • В якому році Німеччина здійснила напад на Радянський Союз?

(1941 р.)

  • Назвіть ім’я Гітлера.

(Адольф)

  • Що собою являв прапор Радянського Союзу?

(червоне полотно, серп та молот, зірка)

  • Назвіть столицю Радянського Союзу.

(Москва)

  • Опишіть герб Радянського Союзу.

(колосся, червона стрічка, глобус, сонце, серп та молот)

  • Який символ після Другої світової війни у ряді країн був заборонений?

(свастика)

  • Як називається армія Радянського Союзу?

(Червона Армія)

  • Назвіть справжнє прізвище Сталіна.

(Джугашвілі)

  • В якому році закінчилась Друга світова війна?

(1945 р.)

  • Коли наша держава відзначає День Перемоги?

(9 травня)

  • Хто такі остарбайтери?

(люди, яких вивозили у Німеччину на примусові роботи)

  • Як називався головний убір солдата Червоної армії?

(пілотка)

  • Назвіть село сусіднього району, яке було спалене фашистськими загарбниками та де встановлено меморіальний комплекс.

(Кортеліси)

2-й конкурс «Хронологічна задача»

Команди на швидкість розгадують однакову задачу. За правильне розв’язання вони отримують два бали.

Завдання для конкурсу «Хронологічна задача»

Від року, коли Україна стала незалежною відняти кількість учнів нашої школи та додати два, дорівнюватиме певній історичній даті. Визначте цю дату.

(1941 р.)

3-й конкурс «Історична загадка»

Команди на швидкість розгадують різні історичні загадки. За правильну відповідь вони отримують два бали.

Загадки для конкурсу «Історична загадка»

  • Який птах є символом миру?
  • Ім’я дівчини, назва пісні та реактивна установка. Про що йдеться?

4-й конкурс «Історичні анаграми»

Команди на швидкість повинні розшифрувати по дві історичні анаграми. За правильну відповідь вони отримують по два бали.

Завдання для конкурсу «Історичні анаграми»

  • П О С И Й Н А С Т Л І

(Йосип Сталін)

  • Л І Б Е Р Н

(Берлін)

  • Л О А Д Ф Ь Р І Т Е Л Г

(Адольф Гітлер)

  • К О С М В А

(Москва)

5-й конкурс «Термін»

Капітани команд знімають з дошки червоні зірки, на яких на зворотній стороні розміщені історичні терміни. Команди на швидкість та правильність повинні написати пояснення до цих термінів. Кожен правильно описаний термін оцінюється одним балом.

Завдання для конкурсу «Термін»

  • О К У П А Ц І Я
  • П А Р Т И З А Н И
  • О Б Е Л І С К
  • Т Р О Ї С Т И Й С О Ю З
  • Р У Х О П О Р У
  • А Н Т А Н Т А

6-й конкурс «Пісні Перемоги»

Команди по-черзі називають назви пісень, присвячених Другій світовій війні або Перемозі. Можна також називати декілька рядків приспіву. Кожна пісня – один бал.

7-й конкурс «Вболівальників»

В конкурсі вболівальники мають дати відповіді на запитання. За правильну відповідь вболівальник може подарувати виграний бал команді, яку він підтримує.

Запитання для конкурсу «Вболівальників»

  • Який залізничний вузол на Волині мав важливе стратегічне значення під час війни?

(Ковель)

  • Командир партизанського загону, який здійснив Карпатський рейд, що проходив через ліси Волині?

(Сидір Ковпак)

  • Назвіть міста-герої України.

(Одеса, Керч, Севастополь, Київ)

  • Фортеця, яка перша прийняла удар фашистських загарбників.

(Брестська крепость)

8-й конкурс «Творчий спринт»

Команди мають намалювати колективний малюнок на ватмані, який символізує мир. Учні малюють доки лунає пісня « Аист на крыше».

Підбиття підсумків конкурсу. Нагородження переможців, подяка учасникам та глядачам.

 

Залишити коментар